شرکت اوبر در حال توسعه Chat gpt در خودرو های برقی است

شرکت اوبر که یکی از بزرگ ترین شرکت های حمل و نقل شهری در جهان می باشد که میلیون ها کاربر در سراسر دنیا دارد.و اگر بخواهیم نسخه داخلی شبیه به اوبر نام ببریم می توانیم به (اسنپ ، تپسی)اشاره کنیم،اوبر به تازگی از یک دستیار هوش مصنوعی جدید رونمایی کرده که به رانندگانش کمک می‌کند تا خودروهای برقی را بهتر بشناسند و از آن‌ ها استفاده کنند. این خبر در کنفرانس پایداری “Go Get Zero” در لندن اعلام شد.

این دستیار هوش مصنوعی، که بر اساس مدل GPT-4 OpenAI ساخته شده، به رانندگان اطلاعات مفیدی درباره خرید، نگهداری و شارژ خودرو های برقی می‌دهد. هدف این است که رانندگان احساس راحتی و اعتماد بیشتری در استفاده از خودروهای برقی داشته باشند.این هوش مصنوعی به‌طور خاص به نیازهای هر راننده پاسخ می‌دهد و اطلاعات را بر اساس محل زندگی آن‌ها تنظیم می‌کند. برای مثال، یک راننده در کالیفرنیا ممکن است درباره تخفیف‌ ها و اعتبارهای مالیاتی برای خرید خودروهای برقی سوال کند، در حالی که راننده‌ای در نیویورک بیشتر به دنبال ایستگاه‌های شارژ نزدیک می‌گردد.

آینده نگری شرکت اوبر

اوبر قصد دارد هوش مصنوعی خود را فراتر از موضوع خودروهای برقی توسعه دهد. این شرکت اعلام کرده که از سال 2025، گستره سوالاتی که هوش مصنوعی می‌تواند به آن‌ ها پاسخ دهد، گسترش خواهد یافت تا بتواند در شرایط مختلف بهتر عمل کند.

این ایده که یک دستیار هوش مصنوعی تخصصی بسازند، می‌تواند جالب باشد، به خصوص اگر موفقیت‌ آمیز باشد. یادگیری درباره خودروهای برقی از طریق گفتگو با هوش مصنوعی خیلی آسان‌ تر از خواندن مستندات پیچیده است. همچنین، اوبر قصد دارد ویژگی‌های جدیدی را اضافه کند تا مسافران بتوانند به راحتی درخواست خودروهای برقی کنند و رانندگان هم با کسانی که در حال بررسی این موضوع هستند، ارتباط برقرار کنند.

OpenAI نیز در حال گسترش فعالیت‌ های خود در زمینه هوش مصنوعی خودرویی است. دستیارهای صوتی اکنون ویژگی رایجی در خودروهای مدرن هستند و مدل‌ های ChatGPT به تعداد بیشتری از این دستیارها قدرت می‌دهند. فولکس‌ واگن اخیراً شروع به استفاده از ChatGPT در خودروهای خود کرده است و این دستیار صوتی به‌روز شده، توانایی‌ های بیشتری نسبت به قبل دارد. با توجه به این تحولات در اوبر، فولکس‌ واگن و دیگر خودروسازان، OpenAI شانس خوبی برای تأثیرگذاری بر نحوه تعامل ما با دستیارهای هوش مصنوعی در خودروها دارد.

منبع :techradar

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *