هوش مصنوعی Copilot ویژگی های جدید خود را معرفی کرد.

هوش مصنوعی کوپایلوت

شرکت مایکروسافت اولین هوش مصنوعی خود را به نام کوپایلت را منتشر کرد حالا این هوش مصنوعی در فاز جدیدی از تغییرات و به روز رسانی قرار گرفته است.به گفته مصطفی سلیمان مدیرعامل بخش هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت هدف از این بروز رسانی ها این است که مایکروسافت می خواهد یک همراه هوش مصنوعی و یک دستیار را ایجاد کند. مایکروسافت در این نسخه بر روی تجربه کاربری جذاب تر و شخصی سازی تر تمرکزدارد و راحتی و ارتباط برقرار کردن کاربران اهمیت پیدا کرده است.

 

قابلیت جدید کوپایلت

 

جدیدترین ویژگی های copilot

Copilot Voice: این ویژگی تعامل صوتی را به هوش مصنوعی می‌آورد و استفاده از آن را در حین حرکت راحت‌تر می‌کند. کاربران می توانند ایده ها را طوفان فکری کنند، سؤال بپرسند یا به سادگی با استفاده از زبان طبیعی با Copilot گفتگو کنند. با چهار گزینه صوتی مختلف برای انتخاب، تجربه صوتی را می توان مطابق با اولویت های فردی سفارشی کرد.

 

Think Deeper: این ویژگی با الهام از مدل o1 OpenAI، Copilot را قادر می‌سازد تا پاسخ‌ های دقیق‌تر و دقیق‌ تری را به پرسش‌های پیچیده ارائه دهد. Copilot با صرف زمان بیشتر برای پاسخگویی، اکنون می‌تواند از طریق پرسش‌ های چالشی گام به گام استدلال کند و برای کاربرانی که نیاز به مقایسه‌ های عمیق یا توضیحات دقیق دارند،مناسب است.

 

Copilot Daily : در این ابزار کوپایلت به مانند یک خبر خوان ، تمامی اخبار جدید روز ، آب و هوا را ارائه می دهد. و این محتوا ها را با کمک رسانه های معتبر جهانی مانند رویترز ، فایننشال تایمز و غیره پوشش می دهد. و به مرور این شخصی سازی بیشتر اعمال خواهد شد.

 

Microsoft Edge: کوپایلت مستقیماً در مرورگر Microsoft Edge به سرعت به سؤالات پاسخ می دهد، مثلا محتوای صفحه را خلاصه می کند، متن ها را ترجمه می کند یا جملات را بازنویسی می کند. اکنون حتی با تایپ @copilot در نوار آدرس، دسترسی مستقیم به Copilot از مرورگر مایکروسافت آسان‌ تر است.

 

Copilot Vision: یک قابلیت جدید که به هوش مصنوعی اجازه می دهد متن و تصاویر نمایش داده شده روی صفحه کاربر را ببیند و درک کند. با این قابلیت Copilot می تواند پیشنهادات، کمک‌ها و پاسخ‌های متنی را بدون وقفه در گردش کار کاربر در زمان واقعی ارائه دهد. برای مثال، می‌تواند با پیشنهاد طرح‌ های رنگی و چیدمان مبلمان بر اساس تصاویر و متن مشاهده‌شده در طول یک جلسه مرور، به کاربران در تزئین یک آپارتمان جدید کمک کند.

 

همچنین کوپایلوت در حال باز طراحی و ریدیزاین نسخه های ویندوز و نسخه های موبایل خود می باشد. و بدنبال ساختن استاندارد و پارامتر های جدیدی برای یک دستیار هوش مصنوعی است. این ابزار ها مخصوصا قابلیت صوتی هم اکنون فقط در چند کشور مثل انگلیس ، نیوزلند ، استرالیا ، کانادا و آمربکا اجرایی شده است.

 

منبع : مایکروسافت

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *